İlim Yayma Vakfı İZÜ Yükseköğrenim Kız - Erkek Öğrenci Yurtları

İlim Yayma Vakfımız, kurulduğu günden bugüne yarım asırdır ilmin yayılması gayesiyle ülkemizin akademik camiasına çok sayıda ilim adamı kazandırmış, eğitimin her kademesinde gerçekleştirdiği yatırım ve faaliyetlerle “güzel insan” yetiştirmeyi hedeflemiştir. Bu düsturla hizmetlerine devam eden vakfımız, 2014 yılında hizmete başlayan İZÜ Kız ve Erkek Yükseköğrenim Öğrenci Yurtlarını, 2022 yılında bünyesine almıştır. Halkalı Kampüsü içinde yer alan yurtlarımız toplamda 582 kişilik kapasite ile hizmete devam etmektedir. Yurtlarımızda 1 kişilik, 3 kişilik ve 4 kişilik odalarımız mevcuttur. 

BAŞVURU ŞARTLARI

  1. Yalnızca İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi lisans öğrencileri başvuru yapabilir.
  2. Öğrencinin başvuru tarihi itibari ile 27 yaşından gün almaması gerekmektedir.
  3. Yurt başvuruları online başvuru formu üzerinden yapılacaktır.
  4. Online başvuru formuna İlim Yayma Vakfı web sitesi (https://iyv.org.tr) yurtlar bölümündeki ilgili yurdu seçerek, online başvuru formu linkine tıklayarak ulaşabilirsiniz.
  5. İstenen bilgi, belge ve güncel biyometrik veya vesikalık fotoğrafınızı yükleyerek başvuru işlemeni tamamlamanız gerekmektedir.
  6. Başvuru işleminizin başarılı olduğunu gösteren e-posta, kaydetmiş olduğunuz mail adresinize düşecektir. (Güncel e-posta adresinizi kullanmanız gerekmektedir)
  7. Başvuru işlemi tamamlandıktan sonra iptal veya değişiklik işlemi öğrenci tarafından yapılamamaktadır.
  8. Aynı T.C kimlik numarası ve cep telefonu ile birden fazla başvuru yapılamamaktadır.

 

YURT KABUL SÜRECİ 

  • Başvurusu alınan öğrencilerin mülakatları, iletişim bilgileri üzerinden aşağıda belirtilen başvuru ve mülakat tarihi aralığında mülakat randevusu verilir.
  • Mülakatlar, verilen randevu saatinde Zoom uygulaması üzerinden online olarak gerçekleştirilir.
  • Yurt yerleştirmeleri aşağıdaki öncelik sıralaması dikkate alınarak yapılmaktadır.
    • Bir Önceki Yıl Yurtta Kalıp Yurt Kurallarına Uyan ve Yurt Faaliyetlerine Düzenli Katılan Öğrenciler
    • Üniversiteyi Yeni Kazanan ve Yurt Mülakatından Geçen Öğrenciler
    • Uluslararası Öğrenci Olup Mülakatı Geçen Öğrenciler
    • Ara Sınıf Olup Mülakatı Geçen Öğrenciler

NOT1: Konaklama burslu olan öğrenciler, yerleştirme sonuçları açıklandıktan sonra kendi aralarında sıralanacak ve kontenjan dahilinde kendilerine yer verilecektir.  Yeterli kontenjan bulunmaması ve ya yerleştirme yapılamaması durumunda, Yurt ve Yemek Bursu ilanında belirtildiği üzere, üniversitemiz ilgili öğrencilere yurt imkanı sağlayacaktır.

NOT2: Tüm yerleştirmeler kontenjan durumuna göre yapılacaktır.

NOT3: Şehir dışında ikamet eden öğrencilere öncelik tanınmaktadır. Şehir içinde ikamet eden öğrencilerde ise uzaklığa göre değerlendirme yapılmaktadır.

NOT4: Disiplin cezası alan öğrenci yurda kabul edilmez.

YURT BAŞVURU SÜRECİ

  • Başvuru sonuçları e-posta ve sms olarak tarafınıza gönderilecektir.
  • Yurda kabul edilen öğrencilere kesin kayıt evrakları ve ödeme bilgileri SMS ile iletilir.
  • Ödeme takviminde belirtilen tarihlerde OTS (Okul Taksit Sistemi) işlemlerini gerçekleştirdikten sonra kesin kaydı gerçekleştirilir.
  • Kabul edilen öğrencilerden, yurda giriş esnasında daha önce başvuru sistemine yüklemiş oldukları kayıt evrakları elden teslim alınır.

 

2024-2025 YURT BAŞVURU TAKVİMİ

Mevcut Öğrenciler için Başvuru Takvimi :

Mevcut Öğrenciler İçin yurt başvuru ve değerlendirme tarihi : 12 – 16 Ağustos 2024 (Saat 23:59)

Sonuçların İlan Edilmesi : 30 Ağustos 2024

Not: Mevcut öğrencilerimizin de başvurularını belirtilen tarihlerde iyv.org.tr web sitesindeki yurt başvuru formundan yapmaları gerekmektedir.

 

Üniversiteye Yeni Kayıt Olacak Öğrenciler İçin Başvuru Takvimi :

(ÖSYM sonuç takvimine göre tarihler değişiklik gösterebilir.)

Yurt Ön Başvuru: 14 Ağustos – 23 Ağustos 2024 (Saat 23:59)

Başvuruların Değerlendirilmesi ve Mülakat Süreci: 19 Ağustos25 Ağustos 2024

Sonuçların İlan Edilmesi: 30 Ağustos 2024 

Ödeme Takvimi: Yurt OTS (Okul Taksit Sistemi) işlemleri 2 Eylül – 6 Eylül arasında yapılacaktır. Konaklama hakkı kazanan öğrenci OTS (Okul Taksit Sistemi)  işlemini gerçekleştirdiği takdirde yurda ön yerleştirilmesi yapılır. Kesin kayıt durumu öğrencinin aşağıda belirtilen kesin kayıt evraklarını yurt idaresine tesliminden sonra gerçekleştirilir. Aksi takdirde öğrenci konaklama hakkını kaybeder. 

KESİN KAYIT EVRAKLARI

  • Öğrenci Belgesi
  • T.C. vatandaşları için kimlik kartı fotokopisi (Yabancı uyruklu öğrencilerden pasaport fotokopisi),
  • 3 adet vesikalık fotoğraf,
  • İkametgâh beyanı, (Yabancı Öğrenciler İçin Oturma İzin Belgesi)
  • Adli sicil ve arşiv kaydı belgesi,
  • Kesin kaydı olan öğrencilerimizin yurda giriş yaparken  sağlık beyanı bildiren dilekçeyi doldurmaları gerekmektedir.
  • GSB beslenme ve barınma desteği için öğrenci adına açılmış Ziraat Bankası IBAN numarası (Ziraat Katılım Bankası ve veli adına açılmış hesap numarası kabul edilmemektedir.)
  • Yurt ile ilgili kural ve kararların kabul edildiğine dair imzalı “Hizmet Sunum Taahhütnamesi" (Yurt idaresince evrak teslim zamanında temin edilecektir.)
  • Nakit yahut peşin ödeme yapılacaksa yurt ücretinin ödendiğine dair banka dekontu.
  • Yurda kesin kayıt, yukarıda belirtilen belgelerin yurt yönetimine teslimi ve ilgili taahhütnamenin imzalanması ile gerçekleşir.

NOT: Evrakları tamamlanan öğrencilerin GSB sistemine girişleri yapılacaktır.  Evrakları eksik olan öğrencilerin evrakları tamamlanana kadar GSB sistemine girişleri yapılmayacaktır.Bu sebeple eksik yatan beslenme ve barınma desteğinden kurumumuz sorumlu değildir. (Aşağıda beslenme ve barınma hakkındaki detaylı bilgiyi okuyunuz.)

NOT: Kesin kayıt sırasında yurt yönetimine teslim edilmesi gereken belgelerin her yıl yenilenmesi zorunludur.

 

İLİM YAYMA VAKFI İZU KIZ / ERKEK YURDU 2024 – 2025 YILI YURT ÜCRETLERİ

ODA TİPİ

ÜCRET (AYLIK)

4 Kişilik Oda (13 kişilik apart)

15.000 TL

3 Kişilik Oda (11/13 kişilik apart)

16.000 TL

3 Kişilik Oda (7 kişilik apart)

17.500 TL

1 Kişilik Oda (11 kişilik apart)

25.000 TL

1 Kişilik Oda (7 kişilik apart)

27.500 TL

 

ÜCRET VE ÖDEME KOŞULLARI

NOT1: Yurdumuzda konaklayacak her öğrenciye GSB' nin belirlediği standart aylık barınma desteği, vakfımız tarafından 9.000 ₺' ye tamamlanacaktır. (Örneğin GSB beslenme barınma desteğini 7.000 ₺ olarak açıklarsa vakfımız her öğrenciye aylık 2.000 ₺ burs verecektir.) / (Örneğin GSB beslenme barınma desteğini 4.000 ₺ olarak açıklarsa vakfımız her öğrenciye aylık 5.000 ₺ burs verecektir.) 

NOT 2:  GSB öğrencinin yurtta konakladığı gece kadar barınma desteği sağlamaktadır. GSB kendi sağlayacağı destek üzerinden, öğrencinin yurtta kalmadığı günlerin günlük beslenme ücretini kesmektedir. Beslenme ve barınma desteğini en erken 40 gün sonra öğrencinin bizzat kendi hesabına yatırmaktadır. 

NOT 3: Vakıf tarafından verilecek destek miktarı öğrencinin yurt programlarına katılım sağlaması ve yurt kurallarına uyması halinde tam olarak ilgili ayın akabinde bizzat öğrencinin hesabına yatırılacaktır. Vakıf tarafından verilecek olan destek bu şartlara uymayan öğrencilerden orantılı şekilde kesilecektir. Yurt programlarına katılım en az %50 olacaktır.

NOT4: Uluslararası öğrenci ödemelerinde, toplam ücretin %30'u peşin olarak tahsil edilecektir.

Ödeme Yöntemi

Yurt ücretinizi anlaşmalı olduğumuz Albaraka Türk Bankası aracılığı üzerinde OTS (Okul Taksit Sistemi) sistemi ile azami 9 taksite kadar ödeyebilirsiniz. Anlaşmalı banka tarafından hesaba dayalı işlem yapılacaktır.

Ödemeler 30 Eylül 2024 – 30 Mayıs 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.

Yurt ücretinin tamamını peşin olarak ödemek isteyenler;

İLİM YAYMA VAKFI İKTİSADİ İŞLETMESİ ‘ne ait ;

Albaraka Türk Katılım Bankası / Fatih Şubesi:  TR93 0020 3000 0272 4119 0000 01

IBAN numaralı hesaplara yatırabilirler.

* IBAN Numarasına yapılan EFT / Havaleler de Dekont Açıklamasına 

İZÜ Yurt Ücreti, Öğrencinin Adı Soyadı ve T.C. Kimlik/Pasaport Numarası olmalı,
* Bankadan yapılacak ödeme sistemi seçeneğinde ilgili banka gelir belgesi talep edebilmektedir.

  • Yurda kabul edilmiş ve ödeme yapmış öğrenci, İZU akademik yılı başlangıç tarihinden önce (14 Eylül) konaklama hakkından vazgeçerse, yasal mevzuat gereğince ödemiş oldukları ücretin %10'u kesilerek iade edilir. (Yurt yönetimine dilekçe ile bildirmesi gerekmektedir.)
  • Öğrenci eğitim yılı içinde kayıt sildirirse, dönem başlangıcından kayıt sildirdiği tarihe kadar olan gün sayısı hesaplanır ödemesi tahsil edilir; geriye kalan günlerin toplam ücretinin %40’ı kesilerek kalan kısım iade edilir.

Örneğin; Toplam 270 gün konaklamanın ilk 25 günü kalan bir öğrencimizden 25 günlük ücret ve kalan 245 günlük ücretin %40’ı kesilerek iade edilmektedir.

NOT1: 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 14 Eylül 2024 – 14 Haziran 2025 tarihlerini kapsamaktadır ve toplam ücret 9 taksit şeklinde alınacaktır. 

NOT2: 14 Haziran tarihinden sonrası için öğrenci konaklamaları yaz dönemi ücretine tabidir.

İLETİŞİM

Kız Öğrenci Yurdu: (+90) 212 692 9792

Whatsapp: +90 536 742 70 95

Erkek Öğrenci Yurdu:(+90) 212 692 9884

Whatsapp: +90 536 742 70 94

 

İlim Yayma Vakfı, İYV
Molla Hüsrev Mahallesi, Akifpaşa Sokak No: 6-12 34093 Vefa - Fatih / İSTANBUL
Telefon: +90 212 511 22 90 E-Posta: [email protected]